B2B, Marketing, Marketing Online, Tutoriale

13 idei pentru campanii online cu buget redus

august 4, 2018
13 idei pentru campanii online cu buget redus

Esti la inceput de drum si cauti strategii ieftine (sau chiar gratuite) de promovare a afacerii tale?! Mai jos iti propun 13 solutii pentru o promovare eficienta in mediul online, care se aplica pentru orice tip de afacere.

  1. Publica continut grozav!!! Continutul relevant si de calitate este unul dintre factorii principali pentru care prospectii vor deveni clienti. Poti sa scrii chiar tu continutul sau te poti orienta catre un specialist care te va ajuta sa scoti maximul din articolul propus. Incearca sa publici continut creativ si original – iti sugerez sa iti faci liste cu cele mai vandute colectii, cele mai vandute produse, practici pentru industria in care activezi, etc. 
  2. Creeaza videoclipuri cu instructiuni/unboxing/teasere.  Continutul video este cu adevarat important si, datorita tehnologiei care este din ce in ce mai accesibila, oricine poate creea la un cost decent, videoclipuri de buna calitate pentru YouTube si nu numai. 
  3. Obtine vouchere/credite AdWords si Facebook Ads. Atat Google cat si Facebook ofera adesea reduceri sau vouchere cadou pentru anunturi platite. Daca te intereseaza, verifica-ti contul de publicitate sau cauta astfel de cupoane pe site-urile partenere.
  4. Fii un expert in Social Networking. Este necesar sa iti creezi conturi business pe marile platforme de social networking: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Google+ si Pinterest.
    13 idei pentru campanii online cu buget redus
  5. Creeaza ilustratii relevante. Ilustratiile sunt unelte de marketing foarte puternice. Aceste “bomboane vizuale” sunt foarte usor de digerat de publicul tinta care deseori iti distribuie campania (ilustratia). In cazul ilustratiilor reusite vei vedea o crestere mare a traficului, la un cost foarte mic (aici vorbesc de costul unui designer – in caz ca esti as in PhotoShop si Illustrator poti reduce costurile la 0).
  6. Da viata noua datelor vechi! Daca bugetul de marketing este unul foarte mic si nu iti permiti angajarea unui copywriter, sau daca pur si simplu esti in pana de idei, poti face urmatorul lucru: cauta pe Google un studiu care se refera la industria in care activezi, rescrie-l, evidentiaza cele mai interesante sau cele mai importante parti ale studiului, adauga ilustratii, imagini, pareri personale si publica-l pe blogul tau! ATENTIE – Este foarte important sa nu uiti sa citezi/mentionezi si sursa! Nu trebuie sa ai talent de scriitor pentru astfel de articole deoarece datele vor face interesant tot continutul articolului. 
  7. LinkedIn – este o platforma excelenta pentru promovare, adesea insuficient utilizata. Nu te limita doar la adaugarea de conexiuni noi – devino membru in grupuri relevante pentru afacerea  a, intra in dialog cu alte conexiuni si distribuie articole din blog-ul tau. Pe LinkedIn se intampla foarte multe lucruri si pentru multe companii este un loc foarte important pentru promovarea continutului.
  8. Recicleaza continutul vechi. Asa cum poti reutiliza studiile de date existente, iti poti transforma vechiul continut in creatii noi. De exemplu, poti transforma un webinar pe care l-ai sustinut in trecut intr-un tutorial video sau poti transforma o colectie de articole intr-un ebook. Tot timpul vei avea pe langa vizitatorii fideli si vizitatori noi, care nu au vazut vechiul continut si pentru care acest tutorial/ebook/etc. va fi ceva nou-nout!
  9. Referral – Implementeaza un sistem de recompensare pentru clientii vechi sau persoanele care iti aduc clienti. Ofera acestor “parteneri” un produs gratuit, o luna de serviciu gratuit, sau o recompensa financiara pentru trimiterea de noi clienti. Nu uita ca recomandarea este o unelta foarte puternica in cresterea afacerii tale!!!
  10. Concursuri online. De aici ai nenumarate beneficii, dar scopul principal este sa colectezi leaduri noi. Nu ai nevoie de un premiu foarte scump pentru a obtine participanti.
  11. Parteneriate sau sponsorizari. Fa un protocol de colaborare cu o companie care activeaza in domeniul in care activezi si tu (o companie care ofera servicii/produse complementare, nu un concurent direct) si creeati un proiect comun. Un astfel de proiect poate fi facut online (un webinar, un set de tutoriale, etc.) sau offline (printr-un eveniment special).
  12. Carti de vizita. Orice strangere de mana ar trebui sa fie insotita de o carte de vizita. Cu cat mai multi oameni afla despre afacerea ta, cu atat este mai bine – chiar daca vorbim despre o privire rapida asupra unei carti de vizita.
  13. Email Marketing – este o modalitate excelenta pentru a atrage noi clienti sau pentru a mentine relatia cu actualii clienti. Ofera constant abonatilor cupoane de reduceri sau cadouri pentru a-ti creste vanzarile.

Si nu uita: monitorizeaza constant rezultatele fiecarei campanii. Pe termen lung, statisticile te vor ajuta sa iei cele mai bune decizii in legatura cu bugetul si timpul alocat fiecarei campanii.

S-ar putea sa-ti placa si