B2C, Diverse, Marketing, Marketing Online

8 modalitati de crestere a veniturilor de Black Friday & Ciber Monday

octombrie 24, 2019
8 modalitati de crestere a veniturilor de Black Friday 2019 & Ciber Monday

Cel mai mare eveniment de shopping al anului bate la usa. Black Friday (care – sa fim sinceri – incepe in Romania mult mai devreme decat este programat la nivel mondial), a devenit o parte importanta a culturii de shopping din Romania. La nivel teoretic, se spune ca acest eveniment anual de cumparaturi a fost numit Black Friday (Vinerea Neagra), deoarece este ziua in care retailerii au experimentat cele mai mari profituri. In unele practici contabile, cerneala rosie se utiliza pentru a arata pierderi iar cerneala neagra pentru a arata profituri.

Cum promovezi eficient un astfel de eveniment?

  1. Invata din greselile de anul trecut
    Cineva a spus candva ca putem invata multe lucruri din greselile pe care le facem. Daca ai pastrat rapoartele cheie de anul trecut, scoate-le acum si arunca o privire asupra lor. Acele informatii te pot ajuta sa pregatesti mai bine inventarul, sa anticipezi tipurile de articole care vor fi epuizate, comportamentul clientilor si multe altele.
  2. Incepe planificarea Black Friday din timp
    Daca doresti ca afacerea ta sa ramana competitiva si in acest sezon, atunci va trebui sa incepi planificarea promotiilor speciale si ofertelor rezervate pentru Black Friday, putin mai din timp. Gigantul retailer online eMag, precum si alti retaileri planuiesc cu cateva luni inainte tot ce tine de ofertele pentru aceasta perioada. De asemenea este foarte important sa incepi PROMOVAREA REDUCERILOR DE BLACK FRIDAY DEVEREME.
  3. Creeaza promotii unice si specifice
    Aproape toti competitorii tai vor participa activ cu campanii de Black Friday si de Cyber Monday si vor oferi cele mai bune promotii ale anului. Daca doresti sa iesi in evidenta, creeaza promotii extrem de unice si foarte specifice. Incearca sa schimbi promotiile standard cu unele unice pentru aceasta perioada. Asigura-te ca promotiile detaliaza exact procentul reducerii acordate. De asemenea, plaseaza promotiile in zone in care cumparatorii le pot gasi cu usurinta (cum ar fi un pop-up sau un banner dedicat). Te va ajuta foarte mult si daca vei investi in campanii PPC.
  4. Investeste mai mult in Social Media
    Interactiunea cu clientii in social media te poate ajuta sa castigi o atentie speciala pentru campaniile desfasurate in aceasta perioada. Desigur, beneficiul evident de a deveni mai activ in social media in saptamanile premergatoare Black Friday este oportunitatea de a raspandi informatii despre viitoaele promotii. Creeaza continut convingator si personalizat pe retelele de socializare, adaptand interese specifice. Daca faci deja publicitate pe Facebook, ia in considerare o crestere usoara a bugetului, pentru a impiedica concurenta sa ti-o ia inainte.
  5. Incarca un widget cu numaratoare inversa pe site-ul tau
    Un widget de tip numaratoare inversa poate fi o modalitate distractiva pentru a induce o stare de spirit specifica, care ii va motiva pe vizitatori sa cumpere de la tine.
  6. Creeaza continut relevant
    In plus fata de promovarea prin social media, poti atrage clienti publicand continut relevant pe pagina companiei (in blog sau in sectiunea de stiri). Mai intai arunca o privire la care este trendul in subiecte conexe si foloseste-l pentru a-ti directiona continutul in consecinta, deoarece nu te va ajuta cu nimic daca scrii lucruri pe care clientii tai nu le privesc.
  7. Factorul tehnic
    Este foarte important ca in zilele cu promotii sa ai site-ul optimizat 100% atat dpdv. SEO cat si tehnic. SEO este important deoarece ajuta la imbunatatirea vizibilitatii si a clasarii paginilor in Google. Tehnic, este foarte important ca site-ul tau sa fie 100% responsive (peste 50% dintre vizitatori vor veni de pe dispozitivele mobile). Asigura-te ca vizitatorii pot naviga cu usurinta si pot efectua comenzi rapid de pe dispozitivele mobile. Dupa ce ai finalizat acesti pasi, viziteaza site-ul web cu un cont demo de cumparator si asigura-te ca totul functioneaza cum trebuie. De asemenea, daca esti la limita cu resursele serviciului de hosting, mareste-le pentru perioada promotiilor deoarece vei avea un numar mai mare de vizitatori si ultimul lucru pe cere ti-l doresti este sa iti pice serverul web.
  8. Ai grija de angajatii tai
    De multe ori, persoanele care sunt cele mai stresate in perioada Black Friday sunt angajatii – care de regula trebuie sa muncaesca ore suplimentare pentru a face fata volumului de vanzari. Nu uita ca o echipa fericita este o echipa productiva, asa ca incearca sa fii atent la nevoile lor iar ei vor avea grija cum trebuie de afacerea ta. 🙂

Speram ca ai gasit aceste informatii utile si esti gata sa te ocupi de campaniile de Black Friday si Cyber Monday. Daca ai ne voie de mai multe informatii ne poti intreba in comentarii.

 

S-ar putea sa-ti placa si